Δευτέρα, 14 Μαΐου 2012

Καταγραφή εργαστηρίου Β΄κύκλος - 21.04.2012

Με βάση το κείμενο τα άτομα καλούνται να αποστηθίσουν τη κατάσταση, το ψυχολογικό και πνευματικό περιβάλλον.

Επαφή με το έργο
          Ο εμψυχωτής συνεχίζει την αφήγηση της ιστορίας από τη Σκηνή 5η.
            Με το τέλος της αφήγησης εντοπίζει το κεντρικό ερώτημα της σκηνής που τον ενδιαφέρει να θίξει στην ομάδα. Από το ερώτημα προκύπτουν οι θεατρικές τεχικές που θα χρησιμοποιήσει η ομάδα. 
            Το ερώτημα που προκύπτει είναι << Αξίζω; Τι αξίζω; >> από την οπτική του εαυτού του και από την οπτική των άλλων.
Δράση
            Τεχνική : Δομημένος αυτοσχεδιαμός
( ο Πεταλουδόσαυρος είναι αντιμέτωπος με τον εαυτό του και τις σκέψεις του )
            Σε πνεύμα ανατρεπτικό μπορούμε να θέσουμε τους ήρωες αντιμέτωπους. Ο πεταλουδόσαυρος έχει μέσα του τον Τραπεζίτη ( μπαίνουν σκέψεις για το αν αξίζει και πόσο ) οπότε καταλήγει να συνομιλεί με τον εαυτό του .
            Ο Πεταλουδόσαυρος κάθεται στο κέντρο του κύκλου της ομάδας απέναντι    από τον εαυτό του. Ακολουθεί ο διάλογος:
-       Τι κάνεις;
-       Σε εξετάζω
-       Γιατί;
-       Για να δώ από τι είσαι φτιαγμένος.
-       Γιατί;
-       Για να δώ τι είσαι.
-       Ξέρεις τι είμαι.
-       Όχι. Γι αυτό ψάχνω.
-       Έχεις λέπια, φτερά, μεγάλη ουρά…
-       Α! Και εσύ έχεις όλα αυτά!
-       Εσύ τι είσαι;
-       Αυτό που είσαι και εσύ! ( Κοιτάζονται και μυρίζονται γυρίζουν ο ένας γύρω από τον άλλο )
-       Πρέπει να μάθουμε πόσο αξίζουμε. Το κάθε τι από εμάς.
-        Μαζί με εμάς ή μόνα τους;
-       Α! Δε θέλω να με κόψουν!
-       Να μας κοστολογήσουμε.
-       Δεν είμαι καλός στα μαθηματικά.
-       Τι μπορούμε να φτιάξουμε από  την ουρά;
-       Βατραχοπέδιλα.
-       Τρωγόμαστε;
-       Με τρομάζεις!
-       Τι μπορούμε να κάνουμε με τα φτερά;
-       Είναι μεγάλα και ατσούμπαλα.
-       Μπορούμε να φτιάξουμε φτερά για αεροπλάνο… Ανεμόπτερο… αερόστατο…
-       Η αξία μας θα πολλαπλασιάζεται ανάλογα με την απόσταση της διαδρομής, τους επιβάτες, τις χώρες προορισμού!
-       Α!! Αξίζουμε πολλά! Εσύ είσαι που δεν ξέρεις μαθηματικά;
-       Αξίζουμε πολλά. Αλλά… Τι είμαστε;
Στο σημείο αυτό διακόπτει ο εμψυχωτής. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με συλλογικό χαρακτήρα για το Πεταλουδόσαυρο ή αυτοσχεδιασμό με τραπεζίτη.
            Τεχνική: Αυτοσχεδιασμός με τραπεζίτη και Πεταλουδόσαυρο
( Κάθονται με γυρισμένη τη πλάτη ο ένας στον άλλο στη μέση του κύκλου )
Τ – Λεφτά. Χωρίς αυτά δε ζείς , δε κάνεις τίποτα.
Π- Τι είναι τα λεφτά; Εγώ ζούσα στο Πύργο χωρίς λεφτά.
Τ- Σσσσσ. Η σιωπή είναι χρυσός. Πύργο; Μιλάω μ’ ένα “Ντε” , μ’ ένα “ Βον ’’, μ΄ενα “ Μακ” ;
Π – Δε με νοιάζει εγώ δεν ασχολούμαι με λεφτά.
Τ- Εμάς δε μας νοιάζει ποιός είσαι ούτε με τι ασχολήσαι , κανένα δε νοιάζει ποιός είσαι. Αν δεν είσαι καταναλωτής δεν υπάρχεις.
Π- Μπορείς να μου πείς ποιός είμαι;
 
 Επαφή με το έργο
            Αφήγηση Σκηνής 6ης. Το διαφορετικό στοιχείο αυτής της σκηνής στο οποίο θα πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η υποκρισία και η βία.
            Στο σημείο αυτό μπορεί να γίνει αυτοσχεδιασμός μεταξύ του Πεταλουδόσαυρου και των δύο προσώπων του Αγρύπα.
Δράση
            Τεχνική: Δομημένος αυτοσχεδιασμός
            Ελεύθερο περπάτημα στο χώρο με χαμηλό φως.  Κινούμαστε σα να είμαστε διευθυντές τσίρκου. Γινόμαστε ζευγάρια και προσπαθούμε να πείσουμε το ζευγάρι μας για κάτι με υποκριτικά.
            Τεχνική: Συλλογικός χαρακτήρας – Φωναχτές σκέψεις
            Οι διευθυντές μένουν όρθιοι γύρω από τους πεταλουδόσαυρους οι οποίοι παραμένουν στο κέντρο του κύκλου.
Πρώτα μιλούν οι Διευθυντές:
-       Εύκολη δουλειά να φυλακίσω αυτό το τέρας ήταν τελικά
-       Πω πω χρυσές δουλειές θα κάνω με αυτό το τέρας
-       Πρέπει να είναι πολύ χαζός για να το έχαψε αμέσως και να πιαστεί στη παγίδα μου
Οι πεταλουδόσαυροι παρατηρούν το φεγγάρι αυτή τη νύχτα από το κελί τους.
-       Είμαι τέρας;
-       Πρέπει να βρώ ένα κόλπο για να φύγω
-       Πρέπει να το πάρω απόφαση. Είμαι ένα τέρας.
-       Μα ακόμα και αν είμαι τέρας πρέπει να είμαι στη φυλακή;
-       Ο κόσμος είναι κακός.
-       Μπορώ να εμπιστεύομαι τον κόσμο;
Σιγά σιγά χαμηλώνουμε. Στο όνειρο για λίγη ώρα.
            Τεχνική: Σωματική έκφραση και κίνηση
Ελεύθερη κίνηση. Βρίσκουμε τρόπο να συσχετιστούμε με τους άλλους.
Επαφή με το έργο
            Διαβάζεται το υπόλοιπο έργο από τον εμψυχωτή αλλά και από άλλα άτομα στη συνέχεια
            Ο πυροφάγος για τον Πεπερόνι είναι το κίνητρο.
            Ο Ολβάν είχε προειδοποιήσει τον πεταλουδόσαυρο ότι αν βγεί στο κόσμο θα πονέσει και επαληθεύεται στη σκηνή που πονάει γιατι του κόβουν τα φτερά.
            Στη πρώτη σκηνή, ο ηθοποιός που παίζει τον ουγκοστίνο όταν λέει << νιώθει>>  για το βραδυνό άγγιγμα πρέπει να το λέει σα να νιώθει ότι τον χαιδέυει η μάνα του.
Κλείσιμο
Η ομάδα σε κύκλο. Μουσικός αυτοσχεδιασμός από τη Δήμητρα στο σαξόφωνο.


Καταγραφή εργαστηρίου: Νίκη Σαμίου
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου