Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Β' Καταγραφή, 8/10/2011


Η δεύτερη συνάντηση της ομάδας είχε ως θεματικό πυρήνα την αφόρμηση από ένα λογοτεχνικό κείμενο. Ακούστηκαν «Η τρελή ροδιά» και το «Μονόγραμμα» του Οδυσσέα Ελύτη. Η δράση πραγματοποιήθηκε μέσα από παιχνίδια σωματικής κίνησης και έκφρασης, χαλάρωσης, παρατηρητικότητας και συγκέντρωσης της προσοχής.
Σωματική κίνηση και έκφραση
·        Κινούμαι και δείχνω το συναίσθημά μου
Οι συμμετέχοντες άρχισαν να κινούνται στο χώρο κυκλικά ή διασχίζοντάς τον κάθετα και διαγώνια. Μετά από ερέθισμα του εμψυχωτή κάθε παίκτης «πάγωνε» την κίνησή του και έβγαζε έναν ήχο με φωνήεν. Στη συνέχεια το φωνήεν «ντυνόταν» και εκφραστικά με θαυμασμό, απορία κ.τ.λ.
·        Ο διαφορετικός
Στη συνέχεια υπήρξε μια άσκηση συντονισμού της ομάδας, όπου κάποιος με ισχυρή θέληση, όπως επεσήμανε ο εμψυχωτής, έμενε ακίνητος, ενώ οι υπόλοιποι κινούνταν. Όποτε αποφάσιζε να κινηθεί, τη θέση του έπαιρνε αυτοματα κάποιος άλλος. Το ίδιο έγινε και αντίστροφα (όλοι ήταν ακίνητοι και ένας κινούταν).
  Χαλάρωση, παρατηρητικότητα, συγκέντρωση προσοχής
  • Πηδώ ή μπλοφάρω
Οι παίκτες χωρίστηκαν σε ζευγάρια παρακολουθώντας ο ένας την κίνηση του άλλου. Με εναλλαγή ρόλων ο ένας προσπαθούσε να παρασύρει τον άλλον σε μια κίνηση (κλοτσιά, κουτσό κ.τ.λ.) που άλλοτε γινόταν και άλλοτε όχι.
  • Παρατηρώ το ταίρι μου
  Στην πορεία τα ζευγάρια όρθια με τη συνοδεία μουσικής κινούνταν    ελεύθερα στο χώρο, χωρίς να χάνουν οπτική επαφή με το ταίρι τους.  Μετά από παρότρυνση του εμψυχωτή η δραστηριότητα επαναλήφθηκε  με     τα ζευγάρια να μπουσουλούν στο πάτωμα. 
  • Ψάχνω το ταίρι μου
Τα ζευγάρια, όρθια και κοιτάζοντας ο ένας τον άλλον, επέλεξαν μαζί ένα διακριτικό ήχο ή φώνημα. Κατόπιν έκλεισαν τα μάτια και ο εμψυχωτής τους άλλαξε θέση, στρέφοντάς τους προς άλλη κατεύθυνση ή μετακινώντας τους διακριτικά. Κατόπιν άρχισαν να αναζητούν το ταίρι τους κινούμενοι ψηλαφητά και ψυθιρίζοντας τον δικό τους ήχο. Μόλις το εντόπισαν, περίμεναν να ανιχνευθούν όλα τα ζευγάρια και αφού άνοιξαν τα μάτια αντάλλαξαν συναισθήματα και σκέψεις.
Σωματική κίνηση και έκφραση
·        Αέρινο
Οι παίκτες, διαλύοντας τα ζευγάρια τους άρχισαν να κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής. Αφού βρήκαν το νέο τους ταίρι, ο ένας μεταμορφώθηκε σε άνεμο και με το απαλό του φύσημα (πνοή ή κίνηση) έσπρωχνε πολύ μαλακά τον άλλον αλλάζοντας τη θέση και τη στάση του σώματός του. Ο συμπαίκτης που δεχόταν το νοερό φύσημα, αισθανόταν την έντασή του και μετακινούσε το σώμα του περισσότερο ή λιγότερο. Το ίδιο επαναλήφθηκε και με την αντιστροφή ρόλων. Τέλος οι δύο συμπαίκτες συζήτησαν για το πώς ένιωσαν μέσα από αυτή τη δραστηριότητα.
Με αφόρμηση οπτικά ερεθίσματα
·        Εικονική, εκφραστική αναπαράσταση – Παγωμένη εικόνα
Οι παίκτες, αφού κάθισαν κάτω αφέθηκαν στη γοητεία των εικόνων με τοπία της Ελλάδας (ήλιος-θάλασσα-νησί). Εξέφρασαν ελεύθερα τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους είτε με λόγια είτε με κίνηση ακόμη και «μπαίνοντας» μέσα στην εικόνα. Ταυτόχρονα ακουγόταν μουσική από πιάνο, που έπαιζε η Ίνα.
Κατόπιν οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν μια εικόνα για να ζωντανέψουν.
Η πρώτη ομάδα χρησιμοποιώντας πανιά και κατάλληλη μουσική αποτύπωσε ένα ηλιοβασίλεμα σε μια ακροθαλασσιά. Ένα ιστιοπλοϊκό αρμένιζε στα ανοιχτά με τον καπετάνιο και το πλήρωμα και μια γοργόνα έπαιζε ρακέτες με τους λουόμενους. Ο εμψυχωτής παρότρυνε τους θεατές να εμπλακούν ενεργητικά στην εικόνα, κάνοντας ερωτήσεις στους ήρωες ζητώντας τους να εκφράσουν τις σκέψεις τους. (Στοχαστική διερεύνηση – ανίχνευση της σκέψης και της κοινωνικής κατάστασης)
Η δεύτερη ομάδα επέλεξε την εικόνα ενός λευκού μενεξέ που ανθίζει και μιας μέλισσας που παίρνει τη γύρη του. Ο εμψυχωτής δεν έκανε καμία παρέμβαση στη συγκεκριμένη σκηνή, η οποία αποτελούσε μια μορφή έκφρασης και κίνησης.
Η τρίτη ομάδα δραματοποίησε τη σκηνή ενός γάμου σε ένα μικρό εξωκκλήσι. Με την ομάδα αυτή ο εμψυχωτής έδειξε την τεχνική του παγώματος της εικόνας και του θεάτρου Φόρουμ. Ένας θεατής «μπήκε» στην εικόνα και έγινε ηθοποιός τροποποιώντας τη δράση.
Η τέταρτη ομάδα δημιούργησε μια σκηνή ναυαγών σε ένα νησί, όπου οι «ντόπιοι» τους έσωσαν από τα ζώα που απειλούσαν τη ζωή τους. Σιγά σιγά όλοι οι θεατές μπήκαν στην εικόνα με κίνηση, ενώ ο εμψυχωτής άρχισε να διαβάζει το ποίημα «Η τρελή ροδιά».
Με αφορμή λογοτεχνικό κείμενο
Οι συμμετέχοντες είχαν «παγώσει», ενώ η ανάγνωση συνεχίστηκε από μια παίκτρια. Κατόπιν το βιβλίο περνούσε από χέρι σε χέρι και κάθε παίκτης διάβαζε στην αρχή ένα στίχο και μετά μια μόνο λέξη.
Στη συνέχεια ακούστηκε το «Μονόγραμμα», ενώ οι συμμετέχοντες κινούνταν ελεύθερα στο χώρο εκφράζοντας με κίνηση τα συναισθήματά τους, στην αρχή ατομικά και στην πορεία σε ζευγάρια και ομάδες, οι οποίες τελικά «έχτισαν» ένα γλυπτό με τα σώματά τους. Ένα ρόδι άλλαζε συνεχώς χέρια (χαλάρωση, παρατηρητικότητα, συγκέντρωση προσοχής- δημιουργώντας την αίσθηση).
Η συναισθηματική φόρτιση της ομάδας για πρώτη φορά κορυφώθηκε.
·        Βγαίνω στο κέντρο του κύκλου και εκφράζομαι
Οι παίκτες σχημάτισαν κύκλο που στη μέση του υπήρχε ένα πανί. Κάθε παίκτης έβγαινε στο κέντρο και αξιοποιώντας το πανί όπως επιθυμούσε, έλεγε αυτό που ένιωθε ή που ήθελε μετά από το άκουσμα του «Μονογράμματος». Η συνάντηση έκλεισε με αυτόν τον τρόπο, ενώ ο εμψυχωτής υπενθύμισε στους συμμετέχοντες τον χώρο και τον τόπο που έλαβαν χώρα τα προαναφερθέντα γεγονότα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου